Opolska eSzkoła, szkołą ku przyszłości

Praktyczne Porady

Klient zasad grupy

Email Drukuj PDF

W przypadku wystąpienia trudności z logowaniem się do komputera, bądź w przypadku pojawiania się poniższego komunikatu po zalogowaniu

należy pobrać na pulpit ten plik, uruchomić pobrany plik w celu importu ustawień do rejestru systemu oraz dokonać restartu komputera.

UWAGA: Podczas zapisywania pliku należy zwrocic uwagę aby wybrać typ pliku wskazując opcje "Wszystkie pliki" oraz nadac nazwe pliku "gpsvc.reg".

Jak wymusić rekonfigurację

Email Drukuj PDF

Jak wymusić rekonfigurację po usunięciu niektórych programów?

 

Na laptopie jako zalogowany użytkownik należy uruchomić wiersz poleceń (ale jako "inny użytkownik").

*prawy przycisk myszy -> uruchom jako...

Dane użytkownika uruchamiającego wiersz poleceń proszę wpisać jako nazwę użytkownika ".\administrator" oraz hasło lokalnego administratora.

 

W uruchomionym wierszu poleceń należy wpisać komendę "gpupdate /force".

Komputer będzie wymagał restartu, aby zainstalować/aktualizować brakujące oprogramowanie.



Jak zabezpieczyć skrzynkę e-mail przed SPAM

Email Drukuj PDF

Jeżeli dostajesz na swoją skrzynkę e-mail niechciane wiadomości potocznie nazywane SPAM-em, ten poradnik pomoże Ci w rozwiązaniu tego problemu.

 

1. Logujemy się na swoje konto e-mail poprzez usługę Microsoft Outlook WebApp.

2. W prawym górnym rogu klikamy na ikonę koła zębatego (nr1), a następnie wybieramy z menu OPCJE (nr2).

 

Więcej…

Jak uzyskać możliwość logowania dla uczniów (opiekunów)

Email Drukuj PDF

Najważniejsze jest sprawdzenie, czy w przystawce zarządzania kont są wszystkie adresy e-mail dopisane do kont uczniów i rodziców. Źródłem tych danych jest baza UONET, po wprowadzeniu lub modyfikacji konta ucznia/opiekuna. Istotne dla powstania konta jest uzupełnienie w bazie UONET informacji o numerze PESEL (unikalnym Identyfikatorze użytkownika), na podstawie którego budowane jest w systemie konto wraz z odpowiednimi rolami oraz adres e-mail na który będą przychodzić informacje, np. o utworzeniu konta użytkownika lub możliwości zmiany hasła.


Informacje o uczniach i ich opiekunach może wprowadzić:

  • Osoba obsługująca Sekretariat - w bazie Sekretariatu (w kartotece ucznia),
  • Wychowawca klasy (zwłaszcza brakujące adresy e-mail, czy informacje o rodzinie ucznia) poprzez Moduł lekcyjny (Dzienniki/Uczniowie/Oddział/Wybrany uczeń) – zgodnie ze zrzutem z ekranu (na zielono dane ucznia, na pomarańczowo dane opiekunów).

Po uzupełnieniu tych informacji dane te przejdą do przystawki zarządzania kont i od tego momentu będzie można korzystać z systemu, informując jedynie o sposobie logowania bez konieczności podawania informacji o użytkownikach.

Uwaga: jeżeli synchronizacja z jakichkolwiek przyczyn nie dokona się automatycznie (baza UONET jest uzupełniona o wszystkie niezbędne informacje dotyczące uczniów i opiekunów, a w przystawce zarządzania kont brakuje niezbędnych informacji potrzebnych do korzystania z platformy), wówczas administrator może wywołać synchronizację kont.


Jak przekazać uczniom i ich opiekunom informacje o sposobie logowania do witryny?

Wystarczy przekazać informację, w jaki sposób użytkownicy mają się zalogować do systemu:

1. Podczas procedury odzyskiwania /uzyskiwania dostępu użytkownik może podać swój numer PESEL lub adres e-mail – identyczny jak w bazie UONET (podczas pierwszego logowania koniecznie należy posłużyć się numerem PESEL) – informacje uzyskane od użytkownika, zatem są mu znane.

2. Na związany z użytkownikiem prywatny adres e-mail przyjdzie wiadomość, w której będzie podana informacja o loginie.
Uwaga: należy przeglądać również informacje rozpoznawane jako spam.

3. Kliknąć na link przekierowujący na stronę ustawiania hasła (hasło musi być zgodne z polityką bezpieczeństwa ustaloną dla witryny).

4. Podczas logowania do systemu uczeń/rodzic podaje uzyskany w pierwszej wiadomości login oraz ustawione przez siebie hasło.

Oceny z zachowania - edukacja wczesnoszkolna

Email Drukuj PDF

W związku z nieuwzględnieniem miejsca na uzupełnianie ocen z zachowania w zajęciach odbywających się w ramach edukacji wczesnoszkolnej publikujemy takie oto rozwiązania:


  • dodanie nowego przedmiotu do ramowych planów nauczania (np. pod nazwą - Godzina z wychowawcą), w którym skala ocen będzie ustawiona na opisową, przedmiot ten nie będzie umieszczony na planie lekcji, a służyć ma jako miejsce do uzupełnienia oceny rocznej opisowej z zachowania;

  • pozostawić plany nauczania, a ocenę z zachowania uzupełniać w treści oceny opisowej (np. z edukacji społecznej) lub utworzyć dodatkowe zadanie w przedmiocie i to miejsce pozostawić dla opisu zachowania. W tym przypadku w trakcie uzupełniania oceny rocznej z przedmiotu oraz zachowania, dane te przeniosą się do Świadectw w pole ocenianie opisowe (należy przekleić treść dotyczącą zachowania do właściwego pola).

Strona 3 z 6

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz środków budżetu województwa opolskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013 „inwestujemy w Twoją przyszłość”.

Projekt pn. „Opolska eSzkoła, szkołą ku przyszłości”, Decyzja o dofinansowaniu nr RPOP.02.02.00-16-020/09-00 z dnia 28.06.2010r.,
dofinansowany w ramach RPO WO 2007-2013, Działanie 2.2 Moduły informacyjne, platformy e-usług i bazy danych
Projekt pn „Opolska eSzkoła, szkołą ku przyszłości”-etap II, Decyzja o dofinansowaniu nr RPOP.02.01.00-16-006/10-00 z dnia 07.09.2010r.,
dofinansowany w ramach RPO WO 2007-2013 Działanie 2.1 Infrastruktura dla wykorzystania narzędzi ICT

W imieniu Województwa Opolskiego projekt realizuje Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Informatycznego i Politechnicznego w Opolu


Nowe zasady dotyczące cookies.
Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.