Opolska eSzkoła, szkołą ku przyszłości

Frekwencja w dzienniku lekcyjnym

Email Drukuj PDF

Zgodnie z zapisami rozporządzenia MEN zarówno do dziennika papierowego jak i elektronicznego nie należy wpisywać tematów do przodu, bo jego wpisanie oznacza potwierdzenie faktu przeprowadzenia zajęć. Wprowadzenie w przód jest zafałszowaniem zwłaszcza w przypadku gdy zajęcia się nie odbędą bo np. są odwołane lub się nie odbywają bo nauczyciel zachorował.

Na każdym nauczycielu spoczywa obowiązek sprawdzenia obecności uczniów na lekcji. Dla ułatwienia pracy z programem podczas tworzenia lekcji w systemie tworzy się automatycznie lista uczniów w widoku Frekwencja. Na liście uczniów wszystkich uczniów traktujemy jako obecnych, a nauczyciel ma podświetloną kolumnę aby widział, że nie sprawdził jeszcze frekwencji. Wystarczy, że nauczyciel uzupełni frekwencję jedynie tym uczniom, którzy mają mieć inny wpis niż obecność lub też, gdy cała klasa jest obecna nauczyciel kliknie na jednego ucznia, a automatycznie nastąpi odznaczenie wyróżnienia żółtym kolorem. Zapis tych danych potwierdzi fakt sprawdzenie frekwencji.

Witryna dla ucznia/rodzica jest sposobem przekazywania informacji dotyczących ucznia. Wyświetlenie informacji o obecności ucznia w momencie, gdy nauczyciel zarejestruje lekcję bez sprawdzenia obecności,  ma na celu nie ujawniać z kolei faktu, że nauczyciel nie sprawdził jeszcze frekwencji.

Poprawiony: wtorek, 29 października 2013 15:02

Nowa przeglądarka Internet Explorer 11 - problemy

Email Drukuj PDF

Windows 8.1 posiada wbudowaną nową wersję przeglądarki Internet Explorer 11.

Wybrane strony internetowe, serwisy i usługi WWW mogą być "niekompatybilne" z nową przeglądarką.

Aktualnie VULCAN testuje działanie aplikacji w tym środowisku. Nie możemy jednakże w chwili obecnej rekomendować tej wersji IE jako gwaranta prawidłowego funkcjonowania aplikacji przeglądarkowych.

W skrajnym przypadku, przy problemach z działaniem stron/serwisów na IE11 można spróbować następującego jednorazowego "obejścia":
1) przechodzimy na wybraną stronę WWW;
2) przyciskamy klawisz F12;
3) z menu po lewej stronie wybieramy ostatnią pozycję: "Emulacja";
4) w Tryb => Tryb dokumentu => zmieniamy z "Edge (Domyślne)" na "10";

 

 

Poprawiony: wtorek, 29 października 2013 14:52

Certyfikacja kart chipowych

Email Drukuj PDF

WGRANIE LUB ZMIANA CERTYFIKATU NA KARCIE CHIPOWEJ

 

Konieczna może okazać się zmiana istniejącego, lub wgranie nowego certyfikatu na kartę chipową. Sytuacja ta może mieć miejsce w przypadku osób pracujących na stanowiskach Kadry/Płace które nie przekazywały nam kart lub w przypadku gdy karta z wgranym certyfikatem zmienia właściciela:

Procedurę należy przeprowadzić wyłącznie na laptopie dostarczonym w ramach projektu.

 

KROK 1:

Uruchamiamy komputer i logujemy się na swoje konto. Po załadowaniu się systemu klikamy przycisk start i w polu wyszukiwania wpisujemy mmc a następnie enter. Uruchomi nam się przystawka do zarządzania:

 

KROK 2:

Następnie w górnym pasku klikamy Plik i następnie Dodaj/Usuń przystawkę. Z możliwych do wybrania wybieramy Certyfikaty:

 

 

Klikamy Dodaj a następnie potwierdzamy wybór dal „Mojego konta użytkownika”. Po ostatecznym zaakceptowaniu otrzymujemy poniższe okno:

 

KROK 3:

Wkładamy swoją kartę chipową do czytnika zainstalowanego w lewej części komputera.

Po rozwinięciu gałęzi z certyfikatami klikamy prawym przyciskiem myszy w Osobisty, następnie Wszystkie zadania i Żądaj nowego certyfikatu:

 

KROK 4:

Z możliwych opcji zaznaczamy  „eSzkola – logowanie za pomocą karty dla użytkownika”:

 

 

Klikamy Zarejestruj a następnie wpisujemy nowy PIN:

 

Po zakończeniu całej procedury karta jest gotowa do użytku. Należy pamiętać, iż kartę można zaprogramować tylko będąc zalogowanym na swoim koncie!

Poprawiony: czwartek, 17 października 2013 07:40

Logowanie opiekunów

Email Drukuj PDF

 

Szanowni Państwo,

W związku z pojawiającymi się problemami z logowaniem się do Platformy rodziców (opiekunów) uczniów zwracamy uwagę, że w wielu szkołach nie są kompletnie wypełnione dane uczniów i ich opiekunów. Aby umożliwić logowanie opiekuna konieczne jest wprowadzenie w Aplikacji Sekretariat jego numeru PESEL.

W celu skorygowania lub sprawdzenia tego wpisu należy uruchomić Sekretariat (przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia). Następnie wchodzimy w zakładkę Kartoteki i księgi następnie rozwijamy gałąź Księgi uczniów i słuchaczy swoją placówkę i kontener zawierający uczniów uczących się.

Po dwukrotnym kliknięciu w ucznia którego opiekun ma problemy z zalogowaniem uzyskujemy poniższy efekt:

Następnie należy kliknąć w zakładkę Rodzina (czerwona ramka powyżej):

PESEL należy wpisać w pole Unikalny identyfikator (na czerwono powyżej).

Poprawiony: wtorek, 08 października 2013 09:54

Zmiana PIN

Email Drukuj PDF

ZMIANA PIN NA KARCIE CHIPOWEJ

 

 

Przekazane do szkół karty domyślnie mają wprowadzony PIN 0000 (cztery zera). Aby spersonalizować numer PIN do własnych potrzeb należy przejść poniższą procedurę:

 

KROK 1:

 

Logujemy się do sesji terminalowej (VTSN lub VTSA). Wkładamy swoją kartę do czytnika w klawiaturze terminala lub w laptopie. Następuje rozpoznanie karty co widoczne jest w oknie logowania:

 

 

W polu „Numer PIN” wprowadzamy 0000

 

KROK 2:

Po zalogowaniu do serwera wchodzimy w Start i po prawej stronie paska klikamy w „Zabezpieczenia systemu Windows”:

 

 

 

KROK 3:

 

Z uzyskanych opcji klikamy „Zmień hasło”:

 

 

KROK 4:

 

Po pojawieniu się trzech okienek wprowadzamy swój stary PIN (0000) i dwa razy nasz prywatny PIN w postaci czteroznakowej:

 

 

A następnie klikamy strzałkę znajdującą się przy potwierdzeniu nowego PINu.

 

 

UWAGA!!!

Pięciokrotne wprowadzenie błędnego PIN spowoduje zablokowanie karty.

Poprawiony: piątek, 27 września 2013 09:39

Po wakacyjnej przerwie...

Email Drukuj PDF

Szanowni Państwo,

W związku z powrotem do pracy po wakacyjnej przerwie przypominamy tym którzy zapomnieli, jak i tym którzy dopiero rozpoczynają pracę przy eSzkole jak korzystać z Portalu.

 

KORZYSTANIE Z APLIKACJI eSZKOŁA

Portal eSzkoła umożliwia korzystanie z wybranych aplikacji bez logowania się do sesji terminalowej. Dzięki temu można korzystać z nich z dowolnego komputera i dowolnej lokalizacji. Te aplikacje to:

  1. Aplikacja wirtualnej biblioteki,
  2. Aplikacja arkusz organizacyjny,
  3. Aplikacja analiza wyników sprawdzianów i egzaminów,
  4. Aplikacja dokumentacji szkolnej,
  5. Aplikacja dzienniki lekcyjne,
  6. Aplikacja arkusz ocen,
  7. Aplikacja wydruki dokumentacji,
  8. Aplikacja sekretariat,
  9. Aplikacja nadzór,
  10. Aplikacja elektroniczny zeszyt kontaktów

W przypadku pozostałych aplikacji konieczne jest wcześniejsze zalogowanie się do sesji terminalowej (VTSN, VTSA). Jednocześnie zaleca się, aby w trakcie pracy w szkole zawsze logować się do sesji nawet przy korzystaniu z powyższych aplikacji które tego nie wymagają:

KROK 1:

Jeżeli na terminalu nie ma wyciągniętego na pulpit skrótu do łączenia zdalnego należy kliknąć przycisk Start > Akcesoria > Podłączenie pulpitu zdalnego:

KROK 2:

Pojawia nam się okno logowania. Wpisujemy nazwę serwera w kombinacji NAZWAPLACOWKI_VTSA(N). Klikamy Połącz a następnie wpisujemy swoje poświadczenia w postaci adresu e-mail i hasła:

 

KROK 3:

Po zalogowaniu pojawi nam się okno z pulpitem systemu operacyjnego. Uruchamiamy przeglądarkę klikając Start > Internet Explorer (w przypadku aplikacji firmy Progman często zalecane jest korzystanie z przeglądarki Mozilla).

Po uruchomieniu przeglądarki w pasku adresu wpisujemy www.eszkola.opolskie.pl

Kiedy strona się załaduje w prawym górnym rogu ekranu mamy przekierowanie do okna logowania:

Pojawi się nam okno logowania gdzie wpisujemy swoje poświadczenia dokładnie tak jak w kroku 2:

 

KROK 4:

Po zalogowaniu wchodzimy do Portalu gdzie do wyboru mamy szereg aplikacji przyporządkowanych do poszczególnych bloków tematycznych. Wchodzimy w odpowiedni blok, następnie rozwija nam się drzewo w lewej części ekranu gdzie klikamy „Aplikacje bloku...” i po prawej pojawiają nam się wszystkie dostępne aplikacje:

KROK 5:

Następnie wybieramy interesującą nas aplikację, która po kliknięciu pokaże nam do jakich szkół mamy dostęp. Klikamy w dana placówkę i po chwili po lewej stronie pojawia się przycisk Uruchom:

 

Po kliknięciu w przycisk aplikacja zacznie się uruchamiać.

 

UWAGA!!!

Jeżeli odchodzimy chwilowo od terminala np. na przerwę możemy zamknąć okno sesji terminalowej klikając w „X”:

Po powrocie do pracy i ponownym zalogowaniu otrzymamy uruchomione wszystkie okna i programy w takiej formie w jakiej żeśmy je zostawili odchodząc.

 

W przypadku gdy kończymy pracę zaleca się całkowite wylogowanie z sesji terminalowej poprzez Start > Wyloguj:

Poprawiony: środa, 11 września 2013 11:48

Nauczyciel i rodzic w jednym...

Email Drukuj PDF

Szanowni Państwo,

Docierają do nas informacje o problemach w logowaniu użytkowników którzy zatrudnieni są  w szkole, a jednocześnie w innej placówce mają dziecko i widnieją w systemie jako opiekun.

Przypominamy zatem, że każdy użytkownik systemu jest identyfikowany w nim po numerze PESEL. Numer ten jest  kluczem do którego dopisywane są dodatkowe składowe takie jak imię, nazwisko, czy e-mail. I to właśnie adres e-mail jest elementem który najczęściej stwarza problem dlatego, że podawane są różne adresy jako adresy prywatne. Następuje wtedy sytuacja, że jeden użytkownik ma w systemie dwa różne adresy i system przy próbie odzyskiwania hasła zaczyna szaleć.

Prosimy zatem o podawanie jednego i tego samego adresu e-mailowego zarówno w kadrach w Państwa miejscu zatrudnienia, jak i w szkole w której uczy się Państwa dziecko.

Poprawiony: czwartek, 05 września 2013 06:49

Strona 5 z 8

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz środków budżetu województwa opolskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013 „inwestujemy w Twoją przyszłość”.

Projekt pn. „Opolska eSzkoła, szkołą ku przyszłości”, Decyzja o dofinansowaniu nr RPOP.02.02.00-16-020/09-00 z dnia 28.06.2010r.,
dofinansowany w ramach RPO WO 2007-2013, Działanie 2.2 Moduły informacyjne, platformy e-usług i bazy danych
Projekt pn „Opolska eSzkoła, szkołą ku przyszłości”-etap II, Decyzja o dofinansowaniu nr RPOP.02.01.00-16-006/10-00 z dnia 07.09.2010r.,
dofinansowany w ramach RPO WO 2007-2013 Działanie 2.1 Infrastruktura dla wykorzystania narzędzi ICT

W imieniu Województwa Opolskiego projekt realizuje Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Informatycznego i Politechnicznego w Opolu


Nowe zasady dotyczące cookies.
Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.