Opolska eSzkoła, szkołą ku przyszłości

Opolska eSzkoła - RCRE HelpDesk

Email Drukuj PDF

Dnia 29.10.2014r. został uruchomiony serwis RCRE HelpDesk mający na celu usprawnić komunikację w przypadku wystąpienia problemów z działaniem infrastruktury sprzętu oraz oprogramowania Opolskiej eSzkoły. Uprzejmie prosimy o zgłaszanie wszelkich problemów poprzez ten serwis.

Serwis dostępny jest pod adresem:

pomoc.rcre.opolskie.pl/eszkola

Proszę pamiętać, że wysyłając zgłoszenie w naszym serwisie NIE TRZEBA dodatkowo wysyłać zgłoszenia na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. oraz wypełniać formularza zgłoszeniowego w formacie .doc

Cała procedura przekazywania zgłoszeń do realizacji będzie wykonywana przez nas.

Na adresy mailowe szkół zostały wysłane dane logowania do serwisu, w przypadku braku tych danych prosimy o kontakt pod adresem

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Dzienniki zajęć innych - Vulcan

Email Drukuj PDF

Informacja w sprawie archiwizacji dzienników zajęć innych...

Kopia wykonana w systemie dziennika zawiera również kopię dzienników zajęć innych. Nie ma możliwości wykonania eksport/kopii tylko dziennika zajęć innych.

W dniu 2 września ukazało się nowe rozporządzenie MEN w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji przez szkoły- załącznik

- to na dyrektorze szkoły ciąży obowiązek stworzenia instrukcji kancelaryjnej, w której będzie precyzyjnie opisane jak postępować z dokumentami – ich archiwizacja. Prawo oświatowe nie normuje tego, tutaj należy bazować na:

  • ustawie z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tekst jedn.: Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 673 z późn. zm.),
  • rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 167, poz. 1375),

 

Dziennik zajęć innych archiwalny jest do przeglądania wyłącznie w module dzi – w Administrowaniu jest wyłącznie ich lista.

 

Pozdrawiam serdecznie

Aleksandra Werner

serwis techniczny oprogramowania



Rozporządzenie podpisane - ograniczenie dokumentacji

Email Drukuj PDF

Joanna Kluzik-Rostkowska, minister edukacji narodowej podpisała dzisiaj rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.

Nowe rozporządzenie ma na celu uporządkowanie przepisów i dostosowanie ich do zmian wprowadzonych w innych aktach prawnych oraz ograniczenie zakresu tej  dokumentacji. Zgodnie z nowymi regulacjami w dziennikach zajęć  i dziennikach lekcyjnych odnotowanie będą adresy poczty elektronicznej rodziców i numery ich telefonów, jednocześnie odstąpiono od wpisywania adresu zamieszkania rodziców w przypadku, gdy adres zamieszkania dziecka jest taki sam jak adres rodziców.  

Ponadto w dzienniku zajęć przedszkola odstąpiono od odnotowywania obecności dziecka na poszczególnych godzinach zajęć. W dzienniku zajęć przedszkola odnotowana będzie obecność dziecka na zajęciach oraz godziny przyprowadzania i odbierania dziecka.

Prowadzone w szkole zajęcia np. dydaktyczno-wyrównawcze i specjalistyczne  będą odnotowywane w odpowiednich „dziennikach innych zajęć”. Ograniczono również zakres danych wpisywanych do tych dzienników.

W „dzienniku innych zajęć” proponuje się odnotowywanie tylko niezbędnych dla identyfikacji i bieżących kontaktów danych tj. nazwiska i imiona dzieci, uczniów lub wychowanków oraz oddział, do którego uczęszczają, adresy poczty elektronicznej rodziców i numery ich telefonów.

Zdecydowanie ograniczono zakres danych wpisywanych do dzienników zajęć z puli godzin do dyspozycji dyrektora szkoły, będących zajęciami rozwijającymi zainteresowania uczniów, określonych w art. 42 ust. 2 ustawy – Karta Nauczyciela. W tych „dziennikach innych zajęć” będą wpisywane tylko imiona i nazwiska uczniów, daty i tematy przeprowadzonych zajęć, liczba godzin tych zajęć oraz odnotowywana będzie obecność uczniów.

Ułatwiono prowadzenie księgi uczniów ustalając, że wpisu do księgi dokonuje się  z chwilą rozpoczęcia nauki w szkole, a nie jak dotychczas z chwilą przyjęcia ucznia do szkoły.

Ułatwiono również prowadzenie księgi arkusza ocen, ustalając, że księgi arkuszy ocen układane będą w porządku alfabetycznym uczniów, którzy w danym roku szkolnym ukończyli lub opuścili szkołę. Księgi te opatrzone będą wykazem tych uczniów.

Odstąpiono od wypełniania arkusza ocen uczniowi lub słuchaczowi, który opuścił szkołę przed ukończeniem jednego roku nauki, a w przypadku szkoły policealnej dla młodzieży i szkoły dla dorosłych co najmniej przed ukończeniem jednego semestru. W takim przypadku szkoła wydawać będzie zaświadczenie o przebiegu nauczania.

Ponadto, w rozporządzeniu uregulowano kwestie:

  • bezpłatnego wglądu do dziennika elektronicznego  dla rodziców uczniów w zakresie dotyczącym ich dzieci,
  • sporządzania komputerowo w postaci wydruku podpisanego przez wychowawcę klasy - rocznych opisowych ocen klasyfikacyjnych oraz rocznej oceny zachowania uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
  • prowadzenie ksiąg wychowanków przez ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze,
  • przekazywania przez dyrektora placówki informacji, na podstawie których dokonuje się wpisów w księdze ewidencji, księdze uczniów i księdze wychowanków.


Treść rozporządzenia

Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej

Informacja dla nauczycieli w sprawie dostępu do dzienników

Email Drukuj PDF

Na pulpicie użytkownika zalogowanego do serwera szkolnego (dotyczy nauczycieli i pracowników placówki) dostępne są ikony pozwalające na bezpośrednie połączenie do aplikacji Dziennika Lekcyjnego oraz innych aplikacji:

- Dziennik Lekcyjny – pozwalający na bezpośredni dostęp do Dziennika Lekcyjny za pomocą loginu i hasła,

- Dziennik Karta - pozwalający na bezpośredni dostęp do Dziennika Lekcyjny za pomocą karty chipowej,

- UONET – dostęp do aplikacji zarządzania szkoła (Sekretariat, itp.) dostępny za pomocą loginu i hasła,

- UONET karta – dostęp do aplikacji zarządzania szkoła (Sekretariat, itp.) dostępny za pomocą karty chipowej.

Mamy nadzieję iż powyższe ikony pozwolą Państwu na łatwiejszy i szybszy dostęp do aplikacji.

Poprawiony: środa, 17 września 2014 08:56

Raport z badań oczekiwań profilaktycznych pracowników szkół i rodziców - użytkowników projektu „Opolska eSzkoła, szkołą ku przyszłości”

Email Drukuj PDF

Raport do pobrania:

POBIERZ

 

źródło: http://umwo.opole.pl/docs/wnioski/raport_potrzeby_profilakt.pdf

Poprawiony: poniedziałek, 01 września 2014 11:47

Wydruki tematów lekcji do dziennika

Email Drukuj PDF

W związku z zapytaniami o najlepszą metodę drukowania listy tematów na potrzeby dziennika papierowego podpowiadamy najwygodniejsze i najbardziej eleganckie rozwiązanie.

Wydruk należy przeprowadzić z poziomu modułu Dzienniki Lekcyjne, menu Raporty, opcja Wydruki do dziennika\Tematy lekcji:

 

Opinie polskich rodziców na temat nowoczesnych technologii w szkołach 2014

Email Drukuj PDF

Wyniki ankiety do pobrania w formacie pdf:

Poprawiony: środa, 25 czerwca 2014 11:25

Strona 2 z 8

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz środków budżetu województwa opolskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013 „inwestujemy w Twoją przyszłość”.

Projekt pn. „Opolska eSzkoła, szkołą ku przyszłości”, Decyzja o dofinansowaniu nr RPOP.02.02.00-16-020/09-00 z dnia 28.06.2010r.,
dofinansowany w ramach RPO WO 2007-2013, Działanie 2.2 Moduły informacyjne, platformy e-usług i bazy danych
Projekt pn „Opolska eSzkoła, szkołą ku przyszłości”-etap II, Decyzja o dofinansowaniu nr RPOP.02.01.00-16-006/10-00 z dnia 07.09.2010r.,
dofinansowany w ramach RPO WO 2007-2013 Działanie 2.1 Infrastruktura dla wykorzystania narzędzi ICT

W imieniu Województwa Opolskiego projekt realizuje Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Informatycznego i Politechnicznego w Opolu


Nowe zasady dotyczące cookies.
Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.