Po uruchomieniu strony platformy i kliknięciu w przycisk Zaloguj należy wykonać następujące czynności:
Na 1. Na ekranie logowania kliknąć odsyłacz Przywracanie dostępu do konta.
2. 2. W oknie Przywracanie dostępu uzupełnić informacje, które umożliwią w kolejnych krokach nadanie/zmianę hasła:
- w polu Przepisz słowa z obrazka wpisać tekst wyświetlony nad tym polem (ze spacją pomiędzy słowami),
- uzupełnić pole: Login, email lub PESEL (najlepiej PESEL)
Zgodnie z informacją w przypadku pierwszego logowania należy koniecznie wprowadzić numer PESEL, a nie inny wskazywany przez system identyfikator (login czy e-mail).
- kliknąć przycisk Wyślij wiadomość.
Jeśli tekst jest bardzo nieczytelny można go zmienić klikając ikonę Zmień próbkę (dwie strzałki) .
Odnośnik przesłany na adres e-mail użytkownika umożliwiający przywrócenie nadanie / hasła jest jednorazowy, tzn. wygasa po wykorzystaniu.
Uzyskanie nowego odnośnika wymaga ponownego zainicjowania procedury odzyskiwania dostępu, którą można wykonywać wielokrotnie.
3. 3. Sprawdzić konto pocztowe i postępować dalej zgodnie ze wskazówkami zawartymi w otrzymanej wiadomości:
Wiadomość może trafić do skrzynki odbiorczej lub, w szczególnych przypadkach, do skrzynki wiadomości-śmieci (spamu), stąd należy sprawdzić obydwie.
- w otrzymanej wiadomości (jeśli to konieczne odszukać i zapamiętać nadany przez system login użytkownika)
- kliknąć w odnośnik zawarty w treści wiadomości, umożliwiający przejście do okna, pozwalającego ustawić nowe hasło użytkownika (autoryzacja wymaga przepisania słów z obrazka).
Nowe hasło musi spełniać warunki bezpieczeństwa:
· długość hasła musi zawierać minimum 8 znaków, w tym wielkie i małe litery, cyfry, znaki niealfabetyczne (np. @ # ! +).
· może zawierać maksymalnie 3 kolejne litery użytkownika lub pełnej nazwy użytkownika (imienia i nazwiska)
· zmienia się co 180 dni
· nie może się powtórzyć przy kolejnej zmianie